DC Universe se reprofilează – Eșescul dă naștere unei noi oportunități

Din moment ce DC a fost cumpărat de WarnerMedia (bleah!), este lesne de înțeles că trebuie să facă ochi și DC Universe, adică un nou serviciu de streaming cu seriale și filme cu și despre personajele noastre preferate.

Încercând să concureze cu forțoșii de tipul Netflix sau Disney+, experimentul celor de la Warner nu a avut viață lungă. DC Universe s-a vrut a fi un hub al tot ceea ce ține de benzile desenate DC. Mai în glumă, mai în serios, au fost produse câteva seriale promițătoare, precum Titans, Doom Patrol și preferatul meu, Swamp Thing.

Succesul de care s-au bucurat serialele de genul a fost moderat, Swamp Thing fiind anulat chiar înainte ca primul sezon să fie difuzat pe DC Universe. Cred că, într-un fel, cam asta este soarta live-action-urilor. Pompate în ritm alert și cu CGI nașpa, producțiile ” de duzină” menite să umple serviciile de streaming nu au deloc suflet.

În timp ce serialele acestea își dădeau încet-încet duhul iar animațiile (cele mai bune creații bazate pe benzile desenate DC) puteau fi găsite oriunde altundeva, WarnerMedia s-a întors lent, dar sigur, la 180 de grade, către adevăratele staruri ale streaming-ului, adică HBO Max.

Așadar, DC-ul nostru s-a dus la fund, ca mai apoi să renască drept DC Universe Infinite, o platformă bazată pe subscripție dedicată în exclusivitate benzilor desenate.

DC Universe – O avalanșă de conținut într-o epocă digitală

Măi să fie! Ideea în sine este interesantă, dar previzibilă, în sensul că mai toate marile publicații de benzi desenate au recurs la așa ceva. Avem Marvel Unlimited, Dark Horse, Comixology, 2000 AD, poate chiar mai multe.

Platforma celor de la Marvel oferă periodic benzi desenate gratuite și publică des cele mai noi iterații și povești.

DC Universe Infinite oferă subscripții de la 8 dolari pe lună sau 75 de dolari pe an. Utilizatorii vor avea acces la întregul catalog de benzi desenate DC, inclusiv cele mai noi numere și antologii, iar cei care aveau deja cont pe vechiul serviciu de streaming vor primi cadou un voucher pe care îl vor putea folosi la magazinele fizice DC.

Asistăm la o luptă colosală între formatul fizic și cel digital. Cum tot mai multă informație și tot mai multe materiale încep să fie digitizate, normal că ne este mai ușor să ne îndoim coloana și să ne îndreptăm privirea către ecranele telefoanelor sau ale tabletelor.

Comixology-logo
Probabil unul din cele mai bune servicii digitale care aduc laolaltă publicații de benzi desenate diverse. Am încercat, e foarte tare.

Fiind pasionat de comics, aș prefera mai degrabă să investesc într-o subscripție pentru benzi desenate decât pentru un serviciu de streaming ridicat în slăvi. La polul opus, nu zice nimeni că nu îți poți găsi gratuit benzile desenate preferate pe site-uri întreținute de astfel de pasionați. Dar, să fim sinceri…Oricum ai da-o, nimic nu se compară cu sentimentul pe care îl ai atunci când răsfoiești tu însuți paginile unei reviste sau ale unei cărți. Chiar suntem pregătiți să sacrificăm bucuria autentică pentru confort?


DC Universe se reprofilează – Eșescul dă naștere unei noi oportunități

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*