Aeroportul din Stuttgart va avea prima parcare complet automată și fără șofer

Apcoa, Bosch și Mercedes-Benz colaborează pentru a oferi primul serviciu de parcare automatizată cu valet (AVP) din lume.

Sistemul automatizat de parcare cu valet (AVP), dezvoltat prin colaborarea dintre Bosch și Mercedes-Benz, urmează să fie pregătit pentru exploatare comercială.

Noul Mercedes-Benz Clasa S este deja pregătit pentru a-l primi la bord, devenind astfel primul autovehicul de serie din lume echipat cu tehnologia necesară pentru viitorul AVP pe bază de infrastructură.

Opțional, clienții pot achiziționa preinstalarea adecvată pentru ceea ce compania numește PARK PILOT INTELIGENT, care permite modelului Clasa S să primească o comandă de pe un smartphone pentru a se conduce singur către un loc de parcare rezervat.

Primele teste pentru parcarea automată

Parcarea P6 de pe aeroportul din Stuttgart va servi drept pilot pentru serviciul de parcare automatizată planificat. Aici, companiile vor testa modul în care tehnologia auto de la bordul modelului Clasa S interacționează cu infrastructura inteligentă Bosch și cu APCOA FLOW, platforma digitală furnizată de Apcoa, operatorul de parcare.

Această platformă face ca întregul proces de parcare să fie efectuat fără tichete și fără numerar.

“Apcoa, Bosch, Mercedes-Benz și aeroportul din Stuttgart intenționează să coopereze pentru realizarea unei parcări complet automate”, spune Christoph Hartung, membru în consiliul de conducere executivă a diviziei Soluții de mobilitate conectată Bosch.

Prima funcție de parcare de Nivel 4 din lume

În iulie 2019, Bosch și Mercedes-Benz au primit prima aprobare specială din lume pentru a opera AVP pentru modelele Clasa E selectate, fără prezența unui șofer, în traficul de parcare mixt de la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.

Echipat în mod adecvat pentru PARK PILOT INTELIGENT, noul Mercedes-Benz Clasa S este acum primul autovehicul de serie care dispune de tehnologia AVP, ceea ce îi permite să parcheze fără șofer.

parcare automatizata AVP

Totuși, acest lucru este condiționat de disponibilitatea viitoare a parcărilor cu infrastructura adecvată, precum și de legislația națională care trebuie să dea undă verde serviciului de parcare automatizată cu valet.

Astfel, Mercedes-Benz Clasa S este primul autovehicul din lume pre-echipat pentru o funcție de conducere automată SAE Nivel 4, pe locul doi mondial ca nivel de automatizare.

În timp ce șoferii se îndreaptă în mod confortabil către terminal și își fac check-in-ul, modelul Clasa S se va parca singur la subsol, ghidat de informațiile din tehnologia infrastructurii.

Cu alte cuvinte, utilizatorii nu mai trebuie să-și facă griji cu privire la manevre sau la necesitatea de a se strecura cu greu din autovehicul atunci când spațiul pe care l-au găsit în cele din urmă se dovedește a fi prea îngust.

“Parcarea automată cu valet îmbunătățește într-adevăr confortul pasagerilor noștri și le oferă o economie de timp, mai ales atunci când sunt grăbiți și doresc doar să-și lase mașina rapid la aeroport”, spune Walter Schoefer, purtător de cuvânt al Flughafen Stuttgart GmbH.

Pentru faza de testare care este pe cale să înceapă, P6 va avea inițial două spații disponibile pentru parcarea automată a autovehiculelor.

Mai multe spații vor fi adăugate atunci când parcarea fără șofer va deveni standard.

Infrastructură inteligentă și platforme digitale

Parcarea pilot de pe aeroportul din Stuttgart va fi o premieră pentru noile camere video Bosch care pot identifica locurile de parcare libere, monitoriza culoarul de conducere și împrejurimile acestuia și detecta obstacolele sau persoanele aflate pe culoar.

Până în prezent, în acest scop au fost folosiți senzorii lidar. Un centru de control dedicat din parcare calculează apoi ruta pe care trebuie să o parcurgă autovehiculele pentru a ajunge la un spațiu disponibil.

Datorită informațiilor furnizate de camerele video, este posibil, de asemenea, ca autovehiculele să circule în jurul parcării, chiar și pe rampe înguste, putându-se deplasa între diferite etaje.

Tehnologia integrată în autovehicule convertește în mod autonom informațiile primite de la infrastructură în manevre de conducere. În cazul în care camerele detectează un obstacol neașteptat, autovehiculul efectuează în siguranță o oprire de urgență.

parcare automatizata AVP

APCOA FLOW, platforma digitală a operatorului de parcare Apcoa, va juca, de asemenea, un rol cheie în parcarea fără șofer de pe aeroportul din Stuttgart.

Șoferii folosesc deja platforma pentru a facilita parcarea. Aceasta include, de la efectuarea de rezervări ferme pentru un loc de parcare, la intrarea fără contact în parcare și plata complet automată, facturarea și ieșirea fără contact.

Sistemul recunoaște autovehiculul clientului și barierele se deschid automat, nemaifiind nevoie de tichet și de o deplasare până la distribuitorul automat de tichete.

“Vrem să fim primul operator de parcare care să susțină și să permită pe deplin serviciile de parcare automată bazate pe tehnologia AVP într-una dintre parcările noastre”, spune Frank van der Sant, director comercial al Apcoa Parking Holdings GmbH.


Aeroportul din Stuttgart va avea prima parcare complet automată și fără șofer

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*