Recenzie Aftermath: Journey To The Force Awakens

Vinerea trecuta, pe 4 septembrie, fanii Star Wars au avut parte de evenimentul numit Force Friday, zi in care s-a dat dezlegarea la produsele promotionale pentru The Force Awakens. Nu are rost sa va vorbesc despre jucarii, probabil v-ati petrecut ultimele zile salivand la figurinele Hot Toys sau BB-8-ul de la Sphero, dar am reusit sa pun mana pe cele 5 carti aparute, cea mai promitatoare fiind Aftermath, de Chuck Wendig.

Coperta realizata de catre Scott Biel

Deoarece acum vechiul canon Star Wars apartine de Legends, nu de Expanded Universe, in Aftermath avem parte de o prima vedere asupra Universului imediat dupa evenimentele din Return of the Jedi. Cartea urmareste mai multe fire narative, majoritatea avand ca numitor comun incercarea de a salva un personaj cunoscut, Wedge Antilles, care a participat la distrugerea ambelor Death Star-uri. Acesta este surprins pe o planeta nou introdusa in actualul EU, Akiva, iar din punctul acesta incepem sa facem cunostiinta cu personaje noi. Nu voi dezvalui plot-ul cartii pentru a nu va lua placerea de a descoperi singuri actiunea, dar va voi spune ce asteptari sa aveti de la aceasta carte.

Aftermath nu reprezinta o punte de trecere de la Episodul VI la The Force Awakens, ci doar prezinta starea ambelor tabere, Empire si actualul New Republic, dupa evenimentele din RotJ. Astfel, nu recomand sa cititi aceasta carte cu ideea asta in gand, ca veti gasi raspunsuri la intrebari legate de The Force Awakens, ci mai degraba sa va bucurati de referinte. Intre capitole exista o gramada de interludii care muta actiunea in alte zone spatiale, oferind cate putin despre personajele principale din trilogia originala, referinte la armura lui Boba Fett, alte personaje indragite si poate cel mai important, prezinta starea “natiunii” din diferite colturi ale galaxiei dupa caderea conducatorilor Imperiului. De asemenea, politica prezentata in acest volum este construita mai veridic decat toata vorbaria fara rost din Episoadele I-III, ceea ce arata destul de clar ca oamenii responsabili cu franciza asta au la cunostiinta faptul ca fanii isi doresc instante mai consonabile cu realitatea.

Vorbind despre referinte, pentru ca pe acestea le veti vana toti, exista si cateva la Clone Wars: Wedge Antilles a devenit aparent pilot rebel dupa ce a fost recrutat de Ahsoka Tano si unul din personajele cartii care mi-a amintit, nu intr-un mod placut (exista oare un mod placut pentru asta?) de Anakin din Episodul I, Temmin, a reconditionat un Battle Droid. L-a denumit Mr. Bones. Zice “ROGER-ROGER” mereu. Mda.

Una peste alta, pana apare Star Wars: The Force Awakens, Aftermath: Journey to The Force Awakens e o incursiune buna in a afla reactia imediata de dupa moarta lui Palpatine si Darth Vader. Nu ofera spoilere pentru Episodul VII, nu va asteptati la cine stie ce raspunsuri, ci doar o expandare a Universului. Nu exista inca informatii legate de urmatoarea carte, aceasta fiind prima parte dintr-o trilogie. Concluzia principala ar fi ca pana pe 18 decembrie, The Force Awakens e putin probabil sa fie desecretizat, dar este bine ca li se mai servesc fanilor pastile de informatie generala, cum este aceasta carte.