Justice League: War – Recenzie

Justice League: War este adaptarea in mediul animat a seriei de benzi desenate Justice League: Origin, creata de Geoff Johns si Jim Lee in 2011; povestea sa urmarind cum supereroii noului univers DC se cunosc intre ei si isi unesc puterile pentru a combate o amenintare mult mai mare decat oricare dintre ei individual.

Filmul ne plaseaza in mijlocul anchetelor separate ale lui Green Lantern si Batman legate de o serie de rapiri misterioase din Gotham si alte orase, care ii duc pe ce doi la concluzia ca rapitorii sunt extraterestrii, si cum nu se cunoaste decat un extraterestruŠse duc in Metropolis si il gasesc pe acesta in toiul unei intalniri cu unul dintre rapitorii extraterestrii.

Prezentarea personajelor si caracteristicilor acestora este facuta foarte repede, concis si intr-un mod fluid, care nu bate la ochi.

Dupa cum am mentional la inceput, avem de a face cu o poveste de origini dar spre norocul nostru este vorba de originile Justice League-lului, nu a personajelor, si sper ca in acest nou univers animat DC nu vom avea parte de povesti de origini ale personajelor pentru ca eu unul sunt cam satul de ele. Si probabil parerea mea este impartasita si de publicul larg deoarece WB au evitat sa preia titlul seriei de benzi desenate, poate de frica sa nu piarda potentiali clienti care nu au chef sa vada inca un film cu origini; oricum, hai sa trecem la protagonisti.

Green Lantern-ul lui Hal Jordan este constant pus pe glume iar interactiunea dintre acesta si Batman este amuzanta de la inceput pana la sfarsitul filmului.

Omul meu Batman este prezentat ca fiind misterios – ca dovada ca nici unul dintre ceilalti supereroi nu credeau ca el chiar exista - foarte capabil, informat despre indivizii metaumani si nu foarte dispus sa stea la glume cu Hal sau cu oricine altcineva.

Wonder Woman este portretizata un pic cam prea zglobie pentru gustul meu, aceasta fiind complet straina de lumea din afara Insulei de pe care provine, accentul fiind pus pe latura ei de printesa razboinica, aceasta simtindu-se bine doar in mijlocul luptei. As fi preferat sa n-o vad tot in cracii goi dar ma rog, cert este ca spiritul si dorinta ei de lupta sunt foarte bine ilustrate, precum si capacitatile ei de a conduce in toiul bataliei, pe viitor este posibil sa aiba parte de o dezvoltare mai serioasa din moment ce in acest film exista semnele unui viitor triunghi amoros, ramane de vazut ce ii rezerva viitorul Dianei animata.

Supermanul din acest univers pare sa aiba cam acelasi nivel de respect si grija pentru daune colaterale pe cat corespondentul lui live-action.

Geneza lui Cyborg e cam foarte trasa de par si mult prea grabita, dar era necesara deoarece privitorii mai casual nu sunt foarte familiari cu personajul lui.

Apropos de privitorii casual ai universului DC, filmul prezinta si faptul ca numele lui Captain Marvel a fost schimbat oficial in Shazam in 2012 si ca simpla pronuntare a cuvantului nu il face sa se transforme – in benzile desenate este explicat cum el trebuie sa il pronunte cu intentii bune pentru a se transforma.

Din pacate pentru Flash, el este cel care se remarca cel mai putin in acest film, desi are o scena simpatica in care imprumuta rapid o ranga de la un pompier pentru a salva lumea.

Regia filmului este solida, la carma acestuia fiind Jay Oliva – care mai este responsabil si de Flashpoint Paradox precum si de Batman: The Dark Knight Returns, printre multe alte filme animate DC – totusi acesta contine mult mai multe replici si cadre amuzante care au rolul de a detensiona putin atmosfera, decat au existat pana acum in animatiile DC si sunt curios sa vad daca vor pastra aceast aspect al lor si pe viitor.

Muzica este buna mentinand si sustinand ritmul alert al animatiei si din momentul in care Darkseid isi face aparitie si incepe actiunea serioasa, filmul nu prea mai incetineste ritmul decat odata sau de doua ori pentru a nu supra-satura privitorul cu batai non-stop. Dar lupta dintre eroii nostrii si Darkseid – desi lunga – nu devine nici plictisitoare nici obositoare, evenimentele desfasurandu-se si escaland intr-un mod natural pana la concluzia acestora, Wonder Woman avand parte – in parerea mea – de cele mai extraordinare scene de lupta, demne de caracterizarea ei ca razboinica.

DC Animation au luat o foaie din cartea Marvel Films si au plasat o scena dupa genericul de final. Aceasta pregateste terenul pentru evenimente viitoare, precum si explica de ce Aquaman nu face parte din varianta animata a Justice League-lui desi acesta este in seria de benzi desenate.

Totusi filmul nu este ideal, are o mica-mare problema care deranjeaza constant, cel putin pe mine m-a deranjat, si anume: vocile personajelor. Nu stiu daca are legatura cu distributia acestora, o hiba tehnologica sau felul in care au fost regizati actorii sa-si spuna replicile, cateodata suna bine, dar in majoritatea scenelor suna ca si cum ar fi fost suprapuse prost, vocile nu prea par sa vina din gura personajelor in scenele respective si asta mi-a distras constant atentia.

In concluzie, Justice League: War este pe de-a-ntregul un film animat bun – pe mine m-a facut sa rad pe intreg parcursul sau si am fost foarte interesat de ce se intampla pe ecran, el merita vizionat de oricine are un interes oarecare cu universul DC. Mai mult de-atat, acesta este primul film dintr-un univers DC animat nou care va fi interconectat – din nou invata lucruri bune de la Marvel – si ca atare ne merita atentia pentru a putea aprecia si analiza mai bine filmele si povestile care ii vor urma.

Aceasta a fost parerea mea si sunt curios care a fost parerea voastra daca l-ati vazut, sau daca v-am convins sa-l vedeti, sectiunea de comentarii va sta la dispozitie.