Ce NU va fi filmul Warcraft

Dupa o tona metrica de ani in care-am avut parte in principal de zvonuri, dupa care niste anunturi legate de distributie si cateva postere, Blizzcon-ul din acest an ne-a adus primul trailer pentru lung asteptatul, si foarte mult cerutul, film Warcraft.

Dar oare filmul Warcraft va face pentru filmele inspirate jocuri ce a facut Blade pentru filmele inspirate din benzile desenate?

Ce NU va fi filmul Warcraft

Warcraft nu va relata o poveste epica de teapa lui Lawrence of Arabia, la fel, nu va studia in adancime dualitatea spiritului uman, si nici nu ne va cauza sa reflectam asupra relatiei dintre civilizatiile umane si razboi, pe parcursul istorie.

Filmul Warcraft va fi despre o tona de lucruri CGI, interactionand cu o alta tona de lucruri partial CGI, incadrat intr-un univers high-fantasy, cu care multi dintre noi, cei care ne asociem cu gamingul, avem o relatie foarte veche si serioasa. Si sincer sa fiu, filmul nici nu trebuie sa fie mai mult de-atat, cata vreme indeplineste cateva cerinte.

Fanii Blizzard cer de cativa ani de la compania producatoare de jocuri, sa mareasca dimensiunea si importanta scenelor animate din genericele de inceput ale jocurilor, cam de cand s-a lansat World of Warcraft. Totusi, bazele potentialului cinematografic exista cel putin de pe vremea scenelor din Warcraft 3, si mai ales cele care-au urmat in expansion-ul Frozen Throne.

Compania a preferat sa se axeze pe dezvoltat jocuri, in loc sa faca filme, dar asta nu a insemnat ca nu si-au imbunatatit secventele cinematice incluse cu jocurile lansate dupa WoW. Dimpotriva, calitatea scenelor a crescut cu fiecare titlu lansat, lucru care nu a facut fanii decat sa fie si mai dornici sa vada un film artistic Warcraft.

Ei bine, iata-ne in momentul in care filmul Warcraft nu doar ca este ceva sigur, dar avem si un prim trailer, iar filmul este programat sa apara in iunie 2016.

Deci care sunt cerintele despre care-am vorbit mai devreme?

Ceea ce filmul trebuie absolut sa faca bine, este sa reproduca foarte bine, estetica si atmosfera Azeroth-ului. Stiu ca acest lucru poate sa para ciudat, mai ales cand vine din partea unui om care pune foarte multa importanta pe poveste si scenariu, dar in acelasi timp pun importanta si pe factorul de distractie. Si cred ca este timpul sa vi se spuna, atat voua, dar in mod special snobilor de cinema, ca cele doua lucruri nu sunt obligatoriu interdependente.

Filmul Warcraft trebuie sa arate corespunzator

Filmul Warcraft Karazhan

Cand zic ca trebuie sa arate corespunzator, nu ma refer la compozitia cadrelor, tranzitii sau lumini. Acestea sunt la fel de relevante si importante pentru filmul Warcraft, pe cat sunt pentru oricare alt film, nu la ele ma refer. Ma refer la lumea in care are loc actiunea, personajele si obiectele care o populeaza, toate trebuiesc sa arate corespunzator experientelor din jocuri. Fanii Warcraft au un ochi extraordinar de bine antrenat cand e vorba de Azeroth, si acestia sunt un public foarte dificil de satisfacut.

Trailerul arata corespunzator?

Filmul Wacraft Costume

Din punctul meu de vedere, trailerul arata lumea jocului cam cat de bine s-ar putea, avand in vedere diferitii factori care trebuiesc luati in considerare cand e vorba de productia unui film artistic. Armurile, costumele si obiectele – cele fizice, reale – arata asa cum mi le-am imaginat c-ar trebui s-arate. Nu sunt foarte atasat de barbile personajelor umane, imi arata putin false, cel putin in trailer. Poate este vorba de o alegere estetica exclusiva filmului. Nu zic ca asta e marea problema a acestuia, ramane de vazut cat de “false” vor parea alte parti ale filmului, si daca vor fi suficient ca sa ma scoata din experienta.

Filmul Warcraft Orci

Orcii arata grozav, era imposibil sa ii faca utilizand efecte practice – dintr-o multitudine de motive, dar in principal timp si bani – dar din fericire, exista de cativa ani tehnologia capabila pentru a reda niste modele CG destul de credibile. Orcii mai sunt ajutati si de faptul ca sunt umanoizi doar, nu se doresc a fi oameni adevarati, ceea ce inseamna ca pot sta lejer in afara Uncanny Valley si ii putem accepta ca fiind creaturi fantastice.

Cum ramane cu atmosfera Azeroth-ului?

Jucatorii de Warcraft, si ma refer aici atat la titlurile stand-alone cat si la MMO, au petrecut un numar incredibil de mare de ore cumulate explorand lumea Azeroth-ului. Au invatat pe de rost strazile diferitelor orase, au memorizat o tona de nume ciudate pentru locuri si personaje, au locuri preferate pe unde hoinaresc asteptand grupe de raiduri etc. Ideea este ca jucatorii stiu foarte bine ce vad si ce aud, cand sunt in Azeroth.

In ceea ce priveste trailerul, lucurile par sa arate, dar mai important, sa sune, asa cum suna in Azeroth. Orcii suna a orci – desi n-am auzit niciun “zug, zug” in trailer, sper sa existe in film – si cel putin la finele trailerului este sunetul apasarii butonului de intrare in WoW.

Trailerul arata si cateva cadre rapide in care vedem constructia Dark Portal-ului, sa nu mai zic de explozia foarte verde, culoare in general asociata cu demoni, in special Burning Legion.

Filmul Warcraft Alianta

In timpul unor scene din regatul uman putem vedea si cateva cadre cu Elfi si Dwarfi, pregatind scena pentru viitoarea Alianta dintre cele trei rase.

Concluzia mea legata de trailer-ul Warcraft?

Nu este grozav, dar nu este nici rau, si considerand ca eu sunt un fan al jocurilor Blizzard de la The Lost Vikings incoace, cu siguranta ma voi duce sa vad filmul Warcraft.

Filmul Warcraft sper sa fie un soi de versiune de actiune a Lord of the Rings, cu mai multa magie, mai putina vorbaraie, si considerabil mai putin mers.

Leave a comment

Loading Disqus Comments ...